Školní řád
Taneční konzervatoř hlavního města Prahy, Křižovnická 7, 110 00 Praha 1
- Home
- Školní řád
I. Preambule
Školní řád konzervatoře vychází především ze zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším a jiném vzdělávání (školský zákon), z prováděcích právních předpisů a z Metodického pokynu MŠMT ČR k jednotnému postupu při uvolňování a omlouvání žáků z vyučování, prevenci a postihu záškoláctví a z Úmluvy o právech dítěte.
Žáci se dobrovolným rozhodnutím ke studiu na konzervatoři zavazují akceptovat jednotlivé články tohoto řádu. Školní řád hodnotově vymezuje svobodné múzické prostředí. Předpokládá však vyšší míru zodpovědnosti žáků. Slušnost, zdvořilost, kultivovanost, úcta a ohleduplnost spoluvytváří nezbytné podmínky pro studium. Školní řád předpokládá, že se žáci řídí obecně přijímanými pravidly soužití mezi lidmi. Jeho účelem je vytvořit rovné podmínky pro vyučování a pro možnost naplňování poslání konzervatoře.
II. Podmínky studia
1. Uchazeč se stává žákem školy prvním dnem daného školního roku, popřípadě jiným dnem uvedeným v rozhodnutí o přijetí uchazeče ke studiu.
2. Žák, který koná pouze maturitní zkoušku, přestává být žákem školy dnem následujícím po dni, kdy úspěšně vykonal maturitní zkoušku. Nevykoná-li maturitní zkoušku v řádném termínu, přestává být žákem školy 30. června roku, v němž měl vzdělávání řádně ukončit.
3. Žák, který koná kromě maturitní zkoušky též absolutorium, přestává být žákem školy dnem následujícím po dni, kdy úspěšně vykonal absolutorium. Nevykonal-li úspěšně v určeném termínu absolutorium a byla mu povolena opravná zkouška nebo odklad zkoušky, práva a povinnosti žáka se mu zachovají do 30. června roku, v němž měl vzdělávání řádně ukončit.
4. V souladu se školským zákonem žák přestává být žákem školy také v dalších případech, jež jsou konkrétně uvedeny v textu školního řádu.
III. Práva a povinnosti žáků školy
A) Práva žáků
1. Žáci mají právo na vzdělávání a školské služby podle školského zákona.
2. Žáci mají právo vzdělávat se podle učiva stanoveného pro jednotlivé ročníky dle ŠVP.
3. Žáci mají právo účastnit se akcí organizovaných školou v době vyučování i mimo ně.
4. Žáci mají právo užívat pod dohledem učitelů zařízení a techniku určenou k výuce.
5. Žáci mají právo na zdvořilost, úctu, slušné zacházení, respektování soukromí ze strany učitelů a všech zaměstnanců školy. Žáci mají právo být ochráněni před fyzickým a psychickým násilím či jakoukoli formou diskriminace.
6. Žáci mají právo vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkajícím se podstatných záležitostí jejich vzdělávání, přičemž jejich vyjádřením musí být věnována pozornost.
7. Žáci mají právo při dodržení zásad slušného jednání vyslovit svůj názor, vyjádřit připomínky k práci školy nebo předkládat případné stížnosti ředitelce školy prostřednictvím třídního učitele, písemně nebo při osobním jednání.
8. Žáci mají právo volit a být voleni do školské rady, jsou-li zletilí.
9. Žáci mají právo na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání. Také v případě zletilých žáků mají právo na informace zákonní zástupci, popř. osoby, které vůči zletilým žákům plní vyživovací povinnost.
10. Pokud žák potřebuje pomoc při řešení studijních nebo osobních problémů, má možnost obrátit se především na školní poradenské pracoviště (výchovného poradce, metodika prevence), dále na kteréhokoliv vyučujícího, třídního učitele nebo na vedení školy.
11. Žák má právo stravovat se ve školní jídelně.
B) Povinnosti žáků
1. Žák se řádně vzdělává a dochází do školy včas podle stanoveného rozvrhu vyučovacích hodin/suplování. Zúčastňuje se výuky všech povinných předmětů a školních akcí v době školního vyučování.
2. Žák si plní své studijní povinnosti.
3. Pokud je omezena osobní přítomnost žáků ve škole kvůli zásahu vyšší moci, škola/třída/skupina uskutečňuje vzdělávání distanční formu. Žák má povinnost se této výuky účastnit.
4. Žák se chová slušně, kultivovaně a zdvořile ke všem spolužákům, učitelům, ostatním zaměstnancům školy a ke všem návštěvám. Žák se slušně, kultivovaně a zdvořile chová také na akcích pořádaných školou. Žák nevytváří zbytečné napětí.
5. Žák plní pokyny pedagogických pracovníků školy.
6. Zletilí žáci (zákonní zástupci nezletilých žáků) jsou povinni bezprostředně informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání.
7. Zletilí žáci (zákonní zástupci nezletilých žáků) jsou povinni sdělit škole místo trvalého pobytu, adresu pro doručování písemností, telefonické a e-mailové spojení a všechny další údaje stanovené školským zákonem pro evidenci ve školní matrice, neprodleně oznamují jakékoli změny těchto údajů třídnímu učiteli.
8. Zletilí žáci jsou povinni dokládat škole důvody nepřítomnosti ve škole.
9. Žák maturitního ročníku; žák, který žádá o přerušení studia; žák, který ukončuje studium ve škole, je povinen vypořádat všechny závazky vůči škole. V opačném případě má škola právo požadovat náhradu.
IV. Práva a povinnosti zákonných zástupců
A) Práva zákonných zástupců
1. Zákonný zástupce má právo být informován o výsledcích vzdělávání svého dítěte prostřednictvím elektronického systému, na třídních schůzkách, popř. v rámci individuální domluvy.
2. Právo na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání mají zákonní zástupci, popř. jiné osoby, které vůči zletilým i nezletilým žákům plní vyživovací povinnost (škola neposkytuje informace pouze v případě, že má k dispozici soudní rozhodnutí, které to nedovoluje). Průběh a výsledky vzdělávání žáků jsou zaznamenávány do systému Bakaláři.
3. Zákonný zástupce má právo volit a být volen do školské rady a podílet se na její činnosti.
4. Zákonný zástupce má právo na poradenskou pomoc ze strany školy týkající se vzdělávání a chování svého dítěte.
5. Zákonný zástupce má právo vyjadřovat se vhodným způsobem k práci školy. S ohledem na povahu školy se očekává slušné a kultivované jednání zákonného zástupce s pedagogy školy.
6. Zákonný zástupce má právo na podněty a připomínky k práci školy. S podněty se prioritně obrací na třídního učitele, případně na vyučujícího daného předmětu. Podněty lze podávat také na studijním oddělení školy.
7. Zákonný zástupce má právo na uvolnění svého dítěte z vyučování v případě nemoci nebo vážných rodinných důvodů.
8. Zákonný zástupce má právo podporovat školu jinak, např. pomocí při organizaci školních akcí, věcnými i finančními dary, radou, náměty, odbornými znalostmi.
9. Přijetím žáka na konzervatoř přijímá zákonný zástupce zodpovědnost za zvýšenou podporu svého dítěte ve smyslu např. zajištění kompenzací – fyzioterapie, psychická a fyzická odolnost dítěte, nutriční poradenství v důsledku zvýšené výkonnosti (kontakty jsou zajištěné školou čili balíček prevence), podpora zájmu svého dítěte v oblasti rozšíření informovanosti o tanečním oboru.
B) Povinnosti zákonných zástupců
1. Zákonný zástupce má povinnost zajistit řádnou docházku dítěte do školy a dohlédnout na plnění jeho studijních povinností.
2. Zákonný zástupce má povinnost dohlédnout na vzdělávání svého dítěte, pokud je omezena osobní přítomnost žáků ve škole a pokud škola zásahem vyšší moci uskutečňuje vzdělávání distanční formou.
3. Zákonný zástupce má povinnost na vyzvání školy se osobně co nejdříve zúčastnit projednávání závažných otázek týkajících se chování a vzdělávání jeho dítěte.
4. Zákonný zástupce má povinnost informovat školu o změně zdravotní způsobilosti dítěte, zdravotních obtížích nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání.
5. Zákonný zástupce má povinnost oznamovat údaje do školní matriky a další údaje podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost svého dítěte.
6. Zákonný zástupce má povinnost omluvit včas nepřítomnost nezletilého žáka ve škole, nepodporovat skryté záškoláctví, dodržovat pravidla při omlouvání absence žáka.
7. Zákonný zástupce má povinnost akceptovat kontinuitu a koncepci vzdělávání školy. Případné dlouhodobé vzdělávání žáků na zahraničních školách konzervatoř umožní nejdříve v 5. ročníku studia. Konzervatoř akceptuje studijní pobyt žáků v zahraničí v průběhu prázdnin.
V. Provoz a vnitřní režim školy
1. Výuka probíhá v budovách Křižovnická 7 a Na Rejdišti 1.
2. Obě budovy školy jsou žákům zpřístupněny ve dnech školního vyučování v pondělí až pátek od 7.30 do 20.00 hodin.
3. Při přecházení z jedné budovy do druhé se žáci řídí pravidly silničního provozu a věnují jim zvýšenou pozornost. Na začátku školního roku jsou vždy poučeni. Rozvrh vyučovacích hodin je koncipován tak, aby přecházení z budovy do budovy minimalizoval. Přecházení se týká pouze žáků 5. – 8. ročníku.
Pokud ve výjimečných případech dochází k přecházení mezi budovami u žáků nižších ročníků, je vždy zajištěn pedagogický dohled nad žáky.
4. Při vstupu do obou budov i při odchodu z obou budov je žák povinen použít ISIC kartu v rámci vstupního zařízení.
5. Každý žák má v budově Křižovnická nebo Na Rejdišti k dispozici uzamykatelnou skříňku, která slouží k odkládání svršků a obuvi. Žáci jsou povinni uzamykat skříňku, udržovat ji v čistotě a pořádku. Žáci nenechávají ve skříňkách osobní doklady, peníze a cenné předměty.
6. Žáci při pobytu ve škole používají obuv s pevnou patou a protiskluzovou podrážkou. Obuv určenou na praktickou uměleckou výuku žák používá výhradně v prostorách baletního sálu.
7. Na začátku vyučovací hodiny jsou žáci povinni být v sále připraveni na výuku; v učebně na svém místě a mít připravené pomůcky. Sál je zpřístupněn žákům vždy 10 minut před začátkem vyučovací hodiny.
8. Během vyučovacích hodin mají žáci vypnuté mobilní telefony a nemají dovoleno je použít. Během hodiny mohou používat elektronické přístroje pouze se svolením vyučujícího. Žákům není dovoleno pořizovat obrazový a zvukový záznam bez souhlasu učitele.
9. Na každý týden stanovuje (tuto skutečnost zapíše do třídní knihy) třídní učitel třídní službu, která má tyto povinnosti: před hodinou smazat tabuli; nedostaví-li se vyučující do třídy, ohlásit nejpozději do 10 minut tuto skutečnost na studijní oddělení; opouští-li třída učebnu jako poslední (podle rozvrhu na dveřích učebny, popř. dle suplování), zajistit v souladu s pokyny vyučujícího, aby v dané učebně byly zvednuty židle na lavice, zavřena okna, zkontrolováno uzavření vody, vypnuta klimatizace, vypnutý dataprojektor a zhasnuto osvětlení. Třídní služba plní další úkoly podle pokynů třídního učitele, popř. vyučujícího.
10. V době vyučování ani o přestávkách není žákům 1. – 4. ročníku dovoleno opustit budovu školy Křižovnická 7. Polední pauzu žáci 1. – 4. ročníku tráví v odpočívárnách nebo na zahradě školy.
11. Potřebuje-li žák z vážných důvodů opustit školní budovu během vyučování, požádá zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka před opuštěním budovy školy prokazatelným způsobem (písemně, nikoli telefonicky nebo SMS) o uvolnění vyučujícího, třídního učitele, popř. zástupce ředitelky školy. Učitel zapíše odchod žáka do třídní knihy. Žák 1. – 4. ročníku může opustit budovu školy pouze v doprovodu zákonného zástupce nebo jím pověřené osoby. V případě nevolnosti nebo úrazu může nezletilý žák opustit budovu školy jen v doprovodu zákonného zástupce nebo jím pověřené osoby.
12. Na mimoškolních uměleckých akcích organizovaných školou jsou žáci povinni řídit se pokyny pedagogů, dodržovat ustanovení školního řádu, popř. pokyny a bezpečnostními předpisy smluvních partnerských organizací, se kterými jsou žáci v kooperaci se školou předem prokazatelně seznámeni. Jedná se o profesní přípravu žáků konzervatoře.
13. Veškerá mimoškolní umělecká činnost, která není organizována školou, může být uskutečňována pouze na základě dohody s vedením školy (např. natáčení, vystupování v TV, v divadelních představeních, v muzikálech, účast na soutěžích). Z etického hlediska je potřeba si uvědomit, že žákům primárně poskytuje komplexní vzdělávání, znalosti a dovednosti konzervatoř, tudíž má právo o mimoškolní umělecké činnosti žáka vědět a korigovat ji. Žák je povinen chápat, že z etického hlediska se mimoškolní umělecké činnosti v oboru, který koresponduje se vzděláváním na konzervatoři, účastní výhradně pod jménem konzervatoře.
14. Návštěvy u lékaře si žáci domlouvají především na dobu mimo výuku praktických odborných předmětů. Pokud se z důvodu např. úrazu žák aktivně neúčastní výuky praktických odborných předmětů, využívá tuto dobu právě k návštěvám lékařů nebo nastavení léčby.
15. Nemůže-li se nezletilý žák zúčastnit vyučování z důvodů předem známých, předloží svému třídnímu učiteli s dostatečným předstihem žádost o uvolnění podepsanou zákonným zástupcem. Nemůže-li se zletilý žák zúčastnit vyučování z důvodů předem známých, požádá žák nebo jeho zákonný zástupce, který vůči žákovi plní vyživovací povinnost, písemně třídního učitele o uvolnění z vyučování. Na maximálně tři vyučovací dny uvolňuje třídní učitel, na delší dobu ředitelka školy na základě doporučení třídního učitele. Ředitelce školy žák předkládá žádost o uvolnění nejméně 3 pracovní dny předem.
16. Při nepředvídané absenci je žák povinen oznámit svou nepřítomnost ve škole vzhledem ke specifice výuky (skupinová, individuální) a externí umělecké spolupráci ještě týž den, kdy k absenci dochází, nejlépe před začátkem výuky (za nezletilé tak činí zákonní zástupci, vychovatelé). Důvod nepřítomnosti s uvedením předpokládané doby nepřítomnosti lze sdělit na studijní oddělení telefonicky nebo elektronickou formou do Bakaláře.
17. Po příchodu žáka do školy třídní učitel omluví nepřítomnost žáka pouze na základě omluvenky zapsané zákonným zástupcem do 3 dnů v systému Bakaláři. Pokud tak neučiní, bude tato nepřítomnost vyhodnocena jako neomluvená. V odůvodněných případech nasvědčujících zanedbávání školní docházky může třídní učitel požadovat lékařské potvrzení celé doby žákovy nepřítomnosti. Pokud je důvodem absence žáka úraz, je žák povinen vždy doložit lékařskou zprávu.
18. Pokud má žák absenci ze zdravotních důvodů v délce 5 a více dnů, je vždy povinen doložit potvrzení od lékaře, že je zdravotně způsobilý a je schopen aktivní fyzické zátěže.
19. Žák je omluven z vyučování jen ze zdravotních či jiných vážných důvodů. Rodinné důvody se posuzují individuálně. Nepřítomnost žáka při vyučování z důvodu zaspání je vždy pozdním příchodem nebo zameškanou hodinou. V případě neodůvodněných pozdních příchodů na vyučovací hodinu, opakovaných pozdních příchodů nebo neomluvených hodin žáka bude škola postupovat v souladu s pravidly hodnocení výsledků vzdělávání a chování žáků v části VIII. školního řádu.
20. Jestliže se žák neúčastní vyučování po dobu nejméně pěti vyučovacích dnů a jeho neúčast při vyučování není omluvena, vyzve ředitelka školy na základě upozornění třídního učitele písemně zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka, aby neprodleně doložili důvody nepřítomnosti, zároveň upozorní, že jinak bude žák posuzován, jako by studia zanechal. Jestliže do deseti dnů od doručení výzvy žák do školy nenastoupí nebo nedoloží důvod nepřítomnosti, posuzuje se, jako by studia zanechal posledním dnem této lhůty, tímto dnem přestává být žákem školy.
21. Ředitelka školy může žákovi přerušit vzdělávání, a to na dobu nejvýše dvou let. Po dobu přerušení vzdělávání žák není žákem konzervatoře. Po uplynutí doby přerušení vzdělávání žák pokračuje v tom ročníku, ve kterém bylo vzdělávání přerušeno.
VI. Bezpečnost a ochrana zdraví žáků
1. Škola je při vzdělávání a s ním přímo souvisejících činnostech a při poskytování školských služeb povinna přihlížet k základním fyziologickým potřebám žáků a vytvářet podmínky pro jejich zdravý vývoj a pro předcházení vzniku sociálně patologických jevů.
2. Žáci jsou povinni dodržovat předpisy a pokyny školy o ochraně zdraví a bezpečnosti (BOZ), s nimiž byli seznámeni.
3. Žáci chodí do školy vhodně a čistě oblečeni a slušně upraveni. Z bezpečnostních důvodů je v hodinách praktické odborné výuky zakázáno nošení ozdob a šperků.
4. Žák je povinen účastnit se praktické odborné výuky v úboru předepsaném pro konkrétní předmět. Tento požadavek je nezbytný jak z důvodu profesního, tak estetického. Pokud toto ustanovení žáci nedodrží, nebude jim umožněno účastnit se aktivně praktické odborné výuky a hodina bude zapsána jako neaktivní účast.
5. Pedagog vede korekci technického a estetického provedení prvků ústní formou, názornou ukázkou a možností fyzického kontaktu se žákem, který je nezbytně nutný ke správnému procítění provedení prvků.
6. Z důvodu rizika narušení povrchu baletizolu a rizika úrazu žáci před vstupem na sál nepoužívají krémy ani tělová mléka. Na sále se nečešou, nepoužívají lak na vlasy. Nechodí na baletní sál v civilní obuvi.
7. Žák dbá o svou osobní hygienu, zejména v souvislosti s vyučovacími předměty praktické odborné výuky. Tento požadavek je nezbytný jak z důvodu profesního, tak estetického.
8. Žáci každoročně podstupují sportovní lékařskou prohlídku v Salmovské, a to do konce listopadu. Kontakt zajistí škola.
9. Žáci chrání zdraví své i jiných lidí. Šetří elektrickou energií, vodou, udržují prostory školy v čistotě, dodržují za všech okolností všechny hygienické, bezpečnostní a požární předpisy.
10. Žákům není dovoleno manipulovat s elektrickými spotřebiči, používat vlastní elektrospotřebiče, tj. nejrůznější ponorné ohřívače vody, varné konvice, vysoušeče vlasů aj.
11. Žákům není dovoleno bez souhlasu nebo pokynu vyučujícího jakkoli manipulovat s veškerým technickým zařízením (např. počítače, dataprojektory, televize) v učebnách a na sálech nebo vstupovat do interní počítačové sítě školy.
12. Při vstupu do budovy školy a při pobytu ve škole žáci (chlapci i dívky) v souladu s pravidly slušného chování sundávají pokrývky hlavy (např. čepice, kšiltovky, kapuce).
13. Žáci zdraví všechny dospělé osoby v obou budovách školy (zaměstnance i návštěvy).
14. Žák je povinen hlásit neprodleně každé zranění vyučujícímu pedagogovi; zranění mimo výuku na studijní oddělení. Učitel příslušného předmětu vyhotoví záznam o úrazu do knihy úrazů a bezodkladně informuje vedení školy a zákonného zástupce žáka.
15. Lékárničky jsou uloženy na studijním oddělení konzervatoře v budově Křižovnická a ve sborovně v budově Na Rejdišti.
16. Žáci přinášejí do školy jen věci, které souvisejí s vyučováním. Žákům se nedoporučuje nosit do školy větší částky peněz nebo cennější předměty, za eventuální ztrátu nenese škola odpovědnost.
17. Nalezené věci se odevzdávají na studijním oddělení nebo na vrátnici.
18. Žákům je v prostorách školy a při činnostech organizovaných školou zakázáno kouřit (včetně elektronických cigaret) a požívat alkohol, případně jiné škodlivé a návykové látky. Do školy není dovoleno přinášet a distribuovat věci nebezpečné zdraví a životu. Žákům jsou kategoricky zakázány jakékoliv projevy šikany a kyberšikany, tj. fyzické násilí, omezování osobní svobody, ponižování, zneužívání informačních technologií k znevažování důstojnosti, cílené a opakované útoky fyzické i slovní, přímé i prostřednictvím informačních technologií. Žákům jsou zakázány jakékoliv projevy rasismu, xenofobie, antisemitismu a vandalismu.
19. Žákům je zakázáno vstupovat do školy pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek, stejně tak při činnostech organizovaných školou.
20. Ve školní jídelně se chovají žáci ohleduplně a dbají na kulturu stolování.
VII. Zacházení s majetkem školy
1. Žáci se chovají tak, aby chránili a nepoškozovali budovu školy, její zařízení a vybavení, majetek vlastní i svých spolužáků a zaměstnanců školy.
2. Havárie a další zjištěné závady/poškození na vybavení školy se hlásí neprodleně hospodářce školy.
3. Svévolně poškozené svěřené pomůcky nebo inventář školy (např. technická a sociální zařízení, výpočetní technika, nábytek, okna) opraví žák (jeho zákonný zástupce) na vlastní náklady.
4. Konzervatoř zapůjčuje žákům 1.- 4. ročníku základní učebnice k jednotlivým předmětům na nezbytně dlouhou dobu. Při ztrátě či úmyslném poškození hradí žáci učebnici v její plné hodnotě. Další doporučenou literaturu si dle pokynů předmětových učitelů zajišťují žáci sami. Žáci 5. – 8. ročníku si učebnice k výuce obstarávají sami dle pokynů vyučujících.
5. Učební pomůcky pro praktickou odbornou výuku – cvičební/taneční obuv – poskytuje škola dle stanoveného limitu pro každý ročník. Seznam je zveřejněn na hlavní nástěnce před studijním oddělením.
6. Stanovený oděv pro praktickou odbornou výuku si hradí každý žák samostatně.
7. Na začátku školního roku převezme žák do osobní správy šatní skříňku. Po celý školní rok ji udržuje v pořádku, poškození ohlásí neprodleně hospodářce školy. Opravu za úmyslné poškození hradí na vlastní náklady. Žáci maturitního/absolventského ročníku předají třídnímu učiteli šatní skříňku vyklizenou a nepoškozenou nejpozději den před vydáním výročních vysvědčení.
VIII. Hodnocení výsledků vzdělávání a chování žáků – Klasifikační řád
A) Obecné zásady
✓ Klasifikační řád stanovuje základní pravidla, která jsou závazná při hodnocení prospěchu a chování žáka. Každý vyučovací předmět má vytvořena vlastní specifická klasifikační pravidla, která vycházejí z klasifikačního řádu. Na začátku školního roku pedagog žáky prokazatelně seznámí s pravidly hodnocení v daném vyučovacím předmětu. Zákonní zástupci jsou o prospěchu a chování svého dítěte informováni na třídních schůzkách, při předem dohodnuté individuální konzultaci s vyučujícím, popř. jiným individuálním způsobem, v případě mimořádného zhoršení prospěchu nebo chování bezprostředně. Přehled o známkách z jednotlivých vyučovacích předmětů získávají rodiče také z elektronického systému Bakaláři, žáci 1. – 4. ročníku mají k dispozici též studijní průkaz.
✓ Hodnocení výsledků vzdělávání žáků je na vysvědčení vyjádřeno klasifikačním stupněm. Při průběžné (při hodnocení dílčích výsledků a projevů žáka) i celkové klasifikaci (na konci prvního a druhého pololetí) učitel uplatňuje adekvátní náročnost a pedagogický takt vůči žákovi. Při celkové klasifikaci přihlíží učitel k individualitě žáka, k jeho věku, k zdravotnímu stavu a k aktivitě při výuce. Při vzdělávání žáka se speciálnímivzdělávacími potřebami postupuje pedagog v souladu s doporučeními pedagogicko–psychologické poradny.
✓ Ve specifických případech a po souhlasném stanovisku ředitelky školy může být žák hodnocen slovně. Primárně se týká žáků cizinců v teoretických vyučovacích předmětech.
✓ Kritéria pro jednotlivé klasifikační stupně jsou formulována především pro souhrnnou klasifikaci. Učitel však nepřeceňuje žádné z uvedených kritérií, posuzuje žákovy výkony komplexně, v souladu se specifiky vyučovacího předmětu.
✓ Pokud škola/třída/skupina uskutečňuje vzdělávání distanční formou, může dojít k úpravě pravidel hodnocení, o níž budou žáci i zákonní zástupci informováni.
B) Získávání podkladů pro hodnocení
✓ Předmětem klasifikace jsou výsledky a výkony, jichž žák dosáhl ve vyučovacích předmětech v souladu s požadavky obsahu učiva, schopnost používat osvojené vědomosti, dovednosti a návyky v konkrétních situacích.
✓ Podklady pro hodnocení výsledků vzdělávání a chování žáka získává učitel zejména soustavným sledováním výkonů žáka a jeho připravenosti na vyučování, dále různými druhy zkoušek (např. písemné, ústní, didaktickými testy, kontrolními písemnými pracemi), analýzou výsledků činností žáka, konzultacemi s ostatními učiteli, ŠPZ a podle potřeby i s pracovníky pedagogicko–psychologické poradny, popř. zdravotnických služeb.
✓ Učitel vede soustavnou evidenci o klasifikaci žáka. Známky průběžně zapisuje do programu Bakalář. Zámky učitel zapisuje bez zbytečné prodlevy. U každé známky musí být zaznamenáno datum udělení, téma a váha známky. Na konci klasifikačního období, v termínu stanoveném ředitelkou školy, zapíší jednotliví vyučující příslušných předmětů výsledky souhrnné klasifikace do programu Bakalář.
✓ Kontrolní písemné práce a další druhy zkoušek rozvrhne učitel rovnoměrně na celý školní rok, aby se nadměrně nenahromadily v určitých obdobích.
✓ Pokud se žák na kteroukoliv kontrolní práci nedostaví, je jeho povinností si sjednat s vyučujícím náhradní termín, jinak může být na konci klasifikačního období nehodnocen.
✓ Učitel oznamuje žákovi výsledek každé klasifikace a poukazuje na klady a nedostatky hodnocených projevů, výkonů. Po ústním vyzkoušení oznámí učitel žákovi výsledek hodnocení okamžitě. Výsledky hodnocení písemných zkoušek oznámí žákovi co nejdříve, nejpozději do 14 dnů.
✓ Výsledná klasifikace na vysvědčení není aritmetickým průměrem známek za klasifikační období (známky mohou mít různou váhu). Vyučující přihlédne při hodnocení žáka rovněž např. k jeho aktivitě ve vyučování, zájmu o předmět, vztahu k předmětu, ke kultuře jazykového a grafického projevu. V praktických odborných předmětech je žák hodnocen též na základě závěrečné komisionální zkoušky. ✓ Hodnocení maturitních zkoušek a absolutorií upravují zvláštní předpisy.
✓ Při určování klasifikačního stupně posuzuje učitel výkony a výsledky práce žáka objektivně, nesmí podléhat žádnému vlivu subjektivnímu ani vnějšímu. Při určování stupně prospěchu v jednotlivých předmětech na konci klasifikačního období se hodnotí kvalita práce, výsledky a výkony, jichž žák dosáhl za celé klasifikační období. Přitom se přihlíží k systematičnosti v práci žáka během klasifikačního období.
✓ Výsledky vzdělávání a chování žáků jsou projednávány na pedagogické radě.
C) Kritéria stupňů prospěchu
teoretické předměty (hodnocení)
✓ ucelenost, přesnost a trvalost osvojení požadovaných poznatků, faktů, pojmů, definic, zákonitostí a vztahů
✓ schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktickýchúkolů
✓ schopnost využívat a zobecňovat zkušenosti a poznatky získané při praktických činnostech
✓ kvalita myšlení, především jeho logika, samostatnost a tvořivost
✓ aktivita v přístupu k činnostem, zájem o ně a vztah k nim
✓ přesnost, výstižnost a odborná i jazyková správnost ústního a písemného projevu
✓ kvalita výsledků činností
✓ osvojení účinných metod samostatného studia
✓ mluvený projev, kultivovanost projevu
Stupeň 1 (výborný)
Žák ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti uceleně, přesně a úplně a chápe vztahy mezi nimi. Pohotově vykonává požadované intelektuální a motorické činnosti. Samostatně a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti pro řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí. Myslí logicky správně, zřetelně se u něho projevuje samostatnost a tvořivost. Jeho ústní a písemný projev je správný, přesný a výstižný. Výsledky jeho činnosti jsou kvalitní, pouze s menšími nedostatky. Je schopen samostatně studovat vhodné texty.
Stupeň 2 (chvalitebný)
Žák ovládá učebními osnovami vymezené poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti v podstatě uceleně, přesně a úplně. Pohotově vykonává požadované intelektuální a motorické činnosti. Samostatně a produktivně nebo podle menších podnětů učitele uplatňuje osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí. Myslí správně, v jeho myšlení se projevuje
logika a tvořivost. Ústní a písemný projev mívá menší nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Kvalita výsledků činnosti je zpravidla bez podstatných nedostatků. Žák je schopen samostatně nebo s menší pomocí studovat vhodné texty.
Stupeň 3 (dobrý)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí nepodstatné mezery. Požadované intelektuální a motorické činnosti nevykonává vždy přesně. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. Osvojené poznatky a dovednosti aplikuje při řešení teoretických a praktických úkolů s chybami. Uplatňuje poznatky a provádí hodnocení jevů a zákonitostí podle podnětů
učitele. Jeho myšlení je vcelku správné, není vždy tvořivé. Ústní a písemný projev není vždy správný, přesný a výstižný. Častější nedostatky se projevují v kvalitě výsledků jeho činnosti. Je schopen samostatně studovat podle návodu učitele.
Stupeň 4 (dostatečný)
Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků závažné mezery. Při provádění požadovaných intelektuálních a motorických činností je málo pohotový a má větší nedostatky. V uplatňování osvojených poznatků a dovedností při řešení teoretických a praktických úkolů se vyskytují závažné chyby. Při využívání poznatků pro výklad a hodnocení jevů je nesamostatný. V logice myšlení se vyskytují závažné chyby, myšlení je zpravidla málo tvořivé. Jeho ústní a písemný projev má zpravidla vážné nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Výsledky jeho činností nejsou kvalitní. Závažné nedostatky a chyby dovede žák s pomocí učitele opravit. Při samostatném studiu má velké těžkosti.
Stupeň 5 (nedostatečný)
Žák si požadované poznatky neosvojil uceleně, přesně a úplně, má v nich závažné a značné mezery. Jeho dovednost vykonávat požadované intelektuální a motorické činnosti má velmi podstatné nedostatky. V uplatňování osvojených vědomostí a dovedností při řešení teoretických a praktických úkolů se vyskytují velmi závažné chyby. Při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí nedovede své vědomosti uplatnit ani s podněty učitele.
Neprojevuje samostatnost v myšlení, vyskytují se u něho časté logické nedostatky. V ústním a písemném projevu má závažné nedostatky ve správnosti, přesnosti i výstižnosti. Kvalita výsledků jeho činnosti je na nízké úrovni. Závažné nedostatky a chyby nedovede opravit ani s pomocí učitele. Nedovede samostatně studovat. Není–li možné žáka hodnotit z některého vyučovacího předmětu, uvede se na vysvědčení příslušného předmětu místo stupně prospěchu slovo „nehodnocen(a)“. Pokud je žák z některého vyučovacího předmětu uvolněn, uvede se na vysvědčení u příslušného předmětu místo stupně prospěchu slovo „uvolněn(a)“.
✓ Při klasifikaci v praktických odborných předmětech není možné uplatňovat zcela stejný postup jako u teoretických předmětů. To znamená, že není možné vytvářet výslednou známku jako průměr dílčího hodnocení.
✓ V rámci praktické výuky musí být splněn ŠVP daného ročníku. Po dohodě s vyučujícím může žák (jeho zákonný zástupce) požádat o vykonání komisionální zkoušky, i když nedosahuje požadovanou procentuální docházku (např. z důvodu dlouhodobé nemoci). Pedagog průběžně hodnotí studenta, ale toto hodnocení (známka) má pouze orientační charakter. Komisionální zkouška v pololetí a na závěr školního roku a výsledná známka
z nich má při hodnocení větší váhu než dílčí hodnocení. Komise je složená minimálně ze tří členů pedagogického sboru. Závěrečná komisionální zkouška hodnotí zvládnutí obsahu učiva (ŠVP) pro daný ročník. Žák nebude hodnocen, pokud nesplňuje předepsanou aktivní účast v daném předmětu (1. – 4. ročník 50 %, 5. – 8. ročník 75 %).
Hodnotí se:
• vztah k oboru a zájem o něj
• přesné zvládnutí technického provedení
• využití získaných teoretických vědomostí v praktických činnostech
• aktivita, samostatnost, tvořivost a iniciativa
• kvalita výsledku výkonu
Výsledky se hodnotí z hlediska:
• zvládnutí dané taneční techniky
• muzikálnosti
• prostorového cítění
• celkového uměleckého projevu
Stupeň 1 (výborný): Vynikající úroveň technických a uměleckých dovedností, bezchybné provedení a výrazný umělecký projev.
Stupeň 2 (chvalitebný): Velmi dobrá úroveň s menšími nedostatky, které neovlivňují celkový dojem.
Stupeň 3 (dobrý): Dobrá úroveň s několika chybami, které však nebrání celkovému pochopení a provedení.
Stupeň 4 (dostatečný): Přijatelná úroveň s výraznějšími nedostatky, které je třeba zlepšit.
Stupeň 5 (nedostatečný): Nedostatečná úroveň, která vyžaduje zásadní zlepšení.
Není–li možné žáka hodnotit z některého vyučovacího předmětu, uvede se na vysvědčení příslušného předmětu místo stupně prospěchu slovo „nehodnocen(a)“. Žák nemůže být uvolněn z odborných/uměleckých předmětů, protože jsou rozhodující pro jeho zaměření/profesi.
D) Dodatečná zkouška
Při vyšší absenci během klasifikačního období nebo nesplnění všech podmínek k uzavření klasifikace má vyučující právo žáka nehodnotit.
a) Teoretické předměty: absence 25 % a více
Pedagog individuálně rozhodne o formě dodatečného splnění všech podmínek klasifikace, s nimiž žáky na začátku školního roku seznámil. Na pedagogické radě informuje o svém dalším postupu.
b) Praktické odborné předměty: aktivní účast v daném předmětu (1. – 4. ročník 50 %, 5. – 8. ročník 75 %).
V den ukončení klasifikace je žák nehodnocen. Dodatečné hodnocení proběhne formou komisionální zkoušky. Termín komisionální zkoušky oznámí písemně zástupce ředitelky školy zákonným zástupcům nezletilého žáka nebo zletilému žákovi. Výsledná známka za klasifikační období se stanoví na základě této zkoušky. Odlišný postup pedagoga od stanoveného postupu školy pedagog vždy projedná s ředitelkou školy.
E) Postup při klasifikaci žáka
✓ Má–li zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka pochybnosti o správnosti hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, může do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o hodnocení prokazatelně dozvěděl, nejpozději však do 3 pracovních dnů od vydání vysvědčení, požádat ředitelku školy o přezkoumání výsledků hodnocení žáka. Komisionální přezkoušení se koná nejpozději do 14 dnů od doručení žádosti nebo v termínu dohodnutém se zletilým žákem nebo zákonným zástupcem nezletilého žáka.
✓ Nelze–li žáka hodnotit na konci prvního pololetí (viz doplňková zkouška), určí ředitelka školy pro jeho klasifikaci náhradní termín, a to tak, aby klasifikace mohla být ukončena nejpozději do 31. 3. (žák 1. – 4. ročníku) nebo 30. června (žák 5. – 8. ročníku). Není–li možné žáka hodnotit ani v náhradním termínu, žák se za první pololetí nehodnotí.
✓ Nelze–li žáka hodnotit na konci druhého pololetí (viz doplňková zkouška), určí ředitelka školy pro jeho klasifikaci náhradní termín, a to tak, aby klasifikace byla provedena nejpozději do 30. září. Do doby hodnocení navštěvuje žák nejbližší vyšší ročník. Není–li žák hodnocen ani v tomto termínu, neprospěl.
✓ Jestliže žák prospěl ze všech vyučovacích předmětů, postupuje do vyššího ročníku. Jestliže neprospěl na konci školního roku nejvýše ze dvou vyučovacích předmětů, koná opravnou zkoušku v termínu stanoveném ředitelkou školy, zpravidla do 31. srpna daného školního roku. Jestliže ani při této zkoušce neuspěje (žák 5. – 8. ročníku), může písemně požádat zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka o opakování ročníku. Ředitelka školy v tomto případě po posouzení jeho studijních výsledků a důvodů uvedených v žádosti o opakování ročníku může nebo nemusí opakování povolit. Žák 1. – 4. ročníku opakuje ročník, pokud na konci 2. pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen. Pokud se žák k opravné zkoušce nedostaví, neprospěl.
F) Celkové hodnocení žáka na vysvědčení
✓ Za každé pololetí se vydává žákovi vysvědčení. Za první pololetí se vydává výpis z vysvědčení. Vyjadřuje výsledky klasifikace povinných předmětů.
prospěl s vyznamenáním nemá–li žák v žádném povinném předmětu stupeň horší než chvalitebný a průměrný prospěch z povinných předmětů nemá horší než 1,5 a jeho chování je velmi dobré; s ohledem na vyučovaný umělecký obor se dále vyžaduje ve vyučovacích předmětech klasický tanec a moderní tanec (ve školním roce 2024/2025 v 8. ročníku klasický tanec nebo moderní tanec) prospěch výborný.
prospěl
nemá–li žák ani v jednom z povinných předmětů prospěch nedostatečný
neprospěl
má–li žák z některého povinného předmětu i po opravné zkoušce stupeň nedostatečný nebo není–li žák hodnocen z některého předmětu na konci druhého pololetí
nehodnocen
pokud není možné žáka z některého předmětu hodnotit na konci prvního pololetí ani v náhradním termínu
G) Hodnocení chování
✓ Klasifikaci chování žáků navrhuje třídní učitel po projednání s učiteli, kteří ve třídě vyučují, a schvaluje ředitelka školy po projednání v pedagogické radě.
Stupeň 1 (velmi dobré)
Žák dodržuje a aktivně prosazuje ustanovení školního řádu, zásady a pravidla soužití a morálky. Má kladný vztah ke kolektivu třídy a školy, přispívá k jeho upevňování a k utváření pracovních podmínek pro vyučování. Ojediněle se může dopustit méně závažných přestupků proti školnímu řádu. Hodnocení tímto stupněm je nutnou podmínkou pro udělení pochvaly.
Stupeň 2 (uspokojivé)
Dopustí se závažného porušení školního řádu (bez předchozích kázeňských opatření) nebo se opakovaně dopouští méně závažných přestupků proti školnímu řádu, přestože mu před snížením stupně z chování byla udělena důtka třídního učitele nebo důtka ředitelky školy. Tento stupeň se zpravidla pojí také s podmíněným vyloučením žáka ze studia.
Stupeň 3 (neuspokojivé)
Žák se dopustí hrubého porušení školního řádu nebo norem chování, které by např. mohlo vést k ohrožení zdraví, života nebo majetku. Dále v okamžiku, kdy selhaly jednotlivé stupně výchovných opatření. Předchozí snížení známky z chování na 2. stupeň není podmínkou. Tento stupeň se zpravidla pojí s podmíněným vyloučením či vyloučením žáka ze studia.
H) Výchovná opatření
✓ Výchovnými opatřeními jsou pochvaly nebo jiná ocenění a kázeňská opatření.
a) pochvaly
pochvala třídního učitele
Třídní učitel ji uděluje zpravidla ze svého přesvědčení nebo na návrh jiného vyučujícího, popř. vedení školy žákům, kteří si svou činností zaslouží ocenění za práci pro třídu, školu, zasloužili se o reprezentaci školy, výrazný projev školní iniciativy nebo déletrvající úspěšnou práci. Pochvala třídního učitele může být rozšířena o pochvalu vedoucího oboru.
pochvala ředitelky školy
Po projednání v pedagogické radě ji uděluje ředitelka školy žákům, kteří se jednorázově významně zasloužili o reprezentaci školy, opakovaně dobře školu reprezentovali na veřejnosti nebo svou osobní činností škole jinak významně prospěli. Dále může být udělena žákům, kteří dlouhodobě vykonávají činnost obecně prospěšného charakteru, za záchranu života nebo majetku, za mimořádný projev lidskosti, občanské nebo školní iniciativy nebo za záslužný čin. Pochvala ředitelky školy může být rozšířena o pochvalu vedoucího oboru.
knižní nebo jiná ocenění
Za reprezentaci školy, dobrý prospěch nebo jiný záslužný čin mohou žáci na konci školního roku získat knižní ocenění.
b) kázeňská opatření
✓ Výchovné opatření zpravidla předchází sníženému stupni z chování. Podle závažnosti provinění proti školnímu řádu, zásadám soužití mezi lidmi, proti mravním normám nebo při narušování činnosti kolektivu mohou být žákovi uložena některá z těchto kázeňských opatření:
napomenutí třídním učitelem
Ukládá se zpravidla za méně závažné přestupky proti ŠŘ (např. narušování vyučovací hodiny, pozdní omlouvání absencí, pozdní příchody).
důtka třídního učitele
Ukládá se zpravidla za závažnější přestupky proti ŠŘ, za více negativních zápisů v třídní knize po vyhodnocení jejich závažnosti (např. pozdní omlouvání absencí, narušování vyučovací hodiny, pokud již bylo uloženo napomenutí TU, porušení ŠŘ z nedbalosti).
důtka ředitelky školy
Ukládá ji ředitelka školy osobně nebo v zastoupení zástupce ředitelky školy zpravidla po projednání výchovnou komisí. Ukládá se zpravidla za hrubé porušení ŠŘ, popř. za opakovaná porušení ŠŘ ve chvíli, kdy se mírnější výchovná opatření minula účinkem (např. pozdní omlouvání absencí, neomluvenou absenci, narušování vyučovací hodiny, pokud již byla uložena důtka TU, vědomé porušení školního řádu nebo obecně platných norem chování, jež mohlo vést též k ohrožení zdraví jeho nebo jiné osoby nebo poškození majetku).
podmíněné vyloučení ze studia
Ukládá se za závažné porušení ŠŘ nebo norem chování, které by mohlo vést např. k ohrožení zdraví, života nebo majetku. Dále v okamžiku, kdy selhaly všechny nižší stupně kázeňských opatření, nebo i snížená známka z chování. V rozhodnutí o podmíněném vyloučení stanoví ředitelka školy zkušební lhůtu, a to nejdéle na dobu jednoho roku. Podmíněné vyloučení se pojí se sníženým stupněm z chování. Ředitelka školy informuje pedagogickou radu o tomto opatření. Za účasti ředitelky školy nebo zástupce ředitelky, třídního učitele, popř. výchovného poradce se vše projedná se zákonnými zástupci nezletilého žáka nebo se zletilým žákem. Za závažná zaviněná porušení předpisů se považují zejména: zvláště hrubé slovní a úmyslné fyzické útoky žáka vůči pracovníkům školy, úmyslné poškození zdraví spolužáků, zcizení nebo hrubé a úmyslné ničení školního majetku, majetku pracovníků školy nebo majetku spolužáků, instalace a používání cizího softwaru ve školních počítačích, chování vedoucí k šikaně/kyberšikaně, distribuce a požívání omamných látek ve školní budově, v jejím bezprostředním okolí a na akcích pořádaných školou, za vstup do školy nebo účast ve vyučování pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek, za odmítnutí podrobení se orientačnímu vyšetření (pomocí dechové zkoušky, popř. odběru slin, moči), kterým se zjišťuje, zda žák není pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek v případech, kdy je podezření z užití alkoholu a jiných návykových látek považováno za důvodné (při zohlednění dalších okolností konkrétního případu), kouření v místech, kde to školní řád zakazuje Zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka musí mít možnost se vyjádřit k výchovnému opatření před jeho uložením.
vyloučení ze studia
Toto kázeňské opatření se často pojí s 3. stupněm z chování. Zpravidla mu předchází podmíněné vyloučení ze studia, avšak toto není podmínkou. Vyloučení nastává také ve chvíli, kdy došlo k přestupku proti školnímu řádu ve lhůtě dané podmíněným vyloučením, a proběhnou odvolací lhůty proti rozhodnutí podle správního řádu. Ředitelka školy informuje pedagogickou radu o tomto opatření. Za účasti ředitelky školy nebo zástupce ředitelky, třídního učitele, popř. výchovného poradce či školní psycholožky se vše projedná se zákonnými zástupci nezletilého žáka nebo se zletilým žákem.
Toto kázeňské opatření se ukládá zejména za zvlášť závažné porušení povinností žáků vyplývajících ze školního řádu, např. úmyslné a hrubé slovní i fyzické útoky žáka vůči spolužákům a pracovníkům školy, dále projevy šikany a kyberšikany, tj. cílené a opakované ubližující útoky a prokázané opakované formy psychického nátlaku, za opakovaný vstup do školy nebo opakovanou účast ve vyučování pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek. Zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka musí mít možnost se vyjádřit k výchovnému opatření před jeho uložením.
I) Komisionální zkoušky
✓ Komise pro zkoušku je nejméně tříčlenná, předsedou je ředitelka školy, zástupce ředitelky školy nebo pověřený učitel. Termíny zkoušek oznámí písemně zástupce ředitelky školy zákonným zástupcům nezletilého žáka nebo zletilému žákovi. Komisionální zkoušku může žák konat v jednom dni nejvýše jednu. Výslednou známkou je známka z komisionální zkoušky, kterou předseda komise vyhlásí veřejně v den konání zkoušky. V souladu s právní normou je opravná komisionální zkouška definitivní, proti jejímu výsledku nelze uplatnit žádný opravný prostředek.
✓ Ředitelka školy, její zástupci mohou nařídit okamžité komisionální přezkoušení žáka, zjistí–li, že učitel porušil pravidla klasifikačního řádu. Přezkoušení se provede nejpozději do 14 dnů.
a) při zkoušce z odborných uměleckých předmětů
Umělecké odborné předměty jsou v závěru klasifikačního období standardně hodnoceny formou komisionální zkoušky. Pokud žák ze zdravotních důvodů není schopen komisionální zkoušku absolvovat v řádném termínu, je mu stanoven pro uzavření klasifikace náhradní termín.
b) opravná zkouška (žák na konci 2. pololetí neprospěl nejvýše ze dvou předmětů nebo neprospěl na konci 1. pololetí nejvýše ze dvou předmětů vyučovaných pouze v 1. pololetí)
– Nedostaví–li se žák k opravné zkoušce ve stanoveném termínu bez řádné omluvy, klasifikuje se v předmětu, z něhož měl konat opravnou zkoušku, stupněm nedostatečný.
– Žák obdrží podklady k opravné zkoušce (např. studijní témata, zadání práce).
c) komisionální přezkoušení (zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka nesouhlasí s klasifikací)
J) Individuální vzdělávací plán
Ředitelka školy může povolit vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu na základě písemného doporučení školského poradenského zařízení a na základě žádosti zletilého žáka/zákonného zástupce nezletilého žáka, nebo též z jiných závažných důvodů. IVP povolí, pokud je žák sportovním reprezentantem České republiky. Při IVP je určena zvláštní organizace výuky při zachování obsahu a rozsahu vzdělávání stanoveného ŠVP. Žák a zákonný zástupce jsou prokazatelně seznámeni s průběhem vzdělávání podle IVP.
IX. Dodatek
1. Zpracování osobních údajů se řídí zásadami GDPR, školským zákonem a souvisejícími právními předpisy.
2. Součástí školního řádu jsou kritéria klasifikace v jednotlivých vyučovacích předmětech.
3. Součástí školního řádu je vnitřní řád školní jídelny.
Tento Školní řád nabývá účinnosti dne 1. 1. 2025.
MgA. Pamela Morávková v. r.
ředitelka školy